reede

Kooliteemad

Käes on järjekordne tunnistuste aeg. Mul ikka tahab harjumist see, et tunnistused tulevad nö keset kooliaastat ja koheselt ei järgnegi vaheaeg. Viimast tuleb veel jõuludeni oodata. Igal juhul esimene osa trisemestrist on läbi ja teine alanud. Vahekokkuvõtteks tunnistused ja intervjuud koolides lapsevanematega.
See intervjuude määramise aeg on aeglase põhjamaalase jaoks endiselt harjumatu. Nimelt üks päev enne saadetakse koolist koju lipik koos ajaga stiilis võta või jäta. Sest midagi ümbermuuta ei saa, sest vanemaid ju palju. Alternatiiviks on vestlus pidada telefonitsi ja ikka samal ajal, kui reaalne kohtumine aset leiaks.
Güntherile me ei jõudnudki intervjuule, sest vastav teade jõudis postkasti (see saadeti koolist tigupostiga) alles päev peale intervjuude toimumist. Saatsin siis õpetajatele kirja, et kui aga mingeid probleeme on, siis minu telefon on see. Kõik olid G-le öelnud, et sa oled nii tubli, et mingeid probleeme ei ole. Mis nii viga!
Hendri intervjuu toimus neljapäeval. Eelmisel päeval saadeti tunnistus koos vestlusajaga. Ega tulemuste üle kurta ei saa. Inglise keele abiõpetaja rääkis, et väikses grupis (need lapsed, kes kõik ingliskeelt eraldi saavad) räägib juba väga palju juttu ja viskab naljagi. Suuremas grupis ei pidanud veel nii julge olema. Sõpru pidi küll jaguma ja kõigiga läbisaamine hea olema, aga suures grupis esile ei tüki. Rääkisin, et ta ongi selline kogu aeg olnud. Alates imikust :) kui kursakaaslastega ühiseid töid tegime ja teiste sama vanad lapsed mängisid oma vahel, siis Hendri istus mul ikka kõrval ja ainult kiikas, kuidas teised mängivad. Matemaatikas pidi ta väga hea olema, ju seda ei takista puudulik keeleoskus. Ja muidu on ikka vaja lugeda ja lugeda ja lugeda. Õpetaja andis ka mõned veebilehed, kus saab õppida spellimismänge, näiteks www.spellingcity.com Veel oli juttu sellest, et kohati on ta liiga hajameelne või omades mõtetes, et kas ta siis ei saa ülesandest aru, mida tegema peab ja küsida ei julge. Meile pandi südamele, et ikka julgustaksime teda küsima, kui ta aru ei saa. Muidu läheb väärtuslik aeg kaotsi. Rääkisin ka viimastest edusammudest koduste tööde tegemisel ja selle üle oli loomulikult õpetajal hea meel. Kui Hendrilt küsisin, et miks ta tunnis töid valmis ei saa, siis ta muidugi abivalmi inimesena ütles, et aga ta peab ju teisi aitama, kui teised küsivad... ei teagi, kas peaks ikka rõhuma suuremale isekusele, et enda tööd tehtud saaks ja alles siis võib teisi aidata või säilitada seda abivalmismeelt... Seda ju ei hinnata, kui palju teisi aitad, ikka vaadatakse enda tulemusi.
*
Kogu seda intervjuude üritust saatis raamatukogus olev järjekordne heategevuslik raamatulaat. Igalt 10-dollariliselt ostult läks 6 dollarit kooli raamatukogule. Kuna Hendri oli juba päeval omale mõned välja valinud, siis ei saanud kuidagi keelduda :) Kotti potsatasid eriti poiste-raamatud mingi Transformeritest ja multika Ben 10 tegudest. Jõulukuu heategu tehtud! :)

Kommentaare ei ole: